BPMN 2.0 a könyvtári minőségbiztosításban

Bátfai Erika Mária, Lakatos Róbert, Molnár Georgina, Takácsné Bubnó Katalin

Absztrakt


Tanulmányunkban a BPMN 2.0 (Business ProcessModel and Notation) támogató üzleti informatikai szabvány alkalmazását mutatjuk be a könyvtári minőségfejlesztés területén. Feltérképezzük a hazai könyvtári minőségmenedzsment folyamatirányítási gyakorlatát, a BPMN korábbi könyvtári (elsősorban hazai, ezen belül saját könyvtárunkban történő) alkalmazását. Beszámolunk röviden a Minőségirányítási Tanács működéséről, és a Folyamat csoport szerepéről a minőségbiztosításban. Bemutatjuk azt a munkát, amelyet az eszköz elfogadtatásáért, a kollégákkal való megismertetéséért végeztünk. Végezetül bemutatunk néhány példát az elkészült folyamatmodellekből, remélve, hogy kiderül munkánkból, milyen haszonnal jár a BPMN alkalmazása könyvtári környezetben.


Tárgyszavak


könyvtár; minőségbiztosítás; folyamatirányítás; szabvány

Full Text:

PDF