Digitális bölcsészet a könyvtár- és információtudományban. 2. rész Európai kutatástámogató projektek

Kiszl Péter, Mátyás Melinda

Absztrakt


A digitális bölcsészet, valamint a könyvtár- és információtudomány szoros kapcsolatban álló diszciplínák. Tanulmánysorozatunk második részében a European Association for Digital Humanities (EADH) által közzétett projektek alapján digitális bölcsészeti technológiákat alkalmazó kutatástámogató programokat (#dariahTeach, The Programming Historian, CATMA – Computer Aided Textual Markup and Analysis, EVT – Edition Visualization Technology, READ – Recognition and Enrichment of Archival Documents, OES – Open Encyclopedia System) elemzünk a magyarországi könyvtárakban és könyvtárosképzésben történő elterjedésük ösztönzése, a hazai tartalomszolgáltatások színvonalának emelése érdekében.


Tárgyszavak


bölcsészettudomány; digitális technika; információmenedzsment; innováció; oktatás; kutatás; tartalomszolgáltatás; szoftver