A kutatás és az oktatás innovációs csomópontjai: a felsőoktatási könyvtárak stratégiai fejlesztési irányai 2018−2023

  • Nagy Zsuzsanna
  • Karácsony Gyöngyi
Kulcsszavak: egyetemi könyvtár, felsőoktatás, fejlesztési politika, stratégia, Magyarország

Absztrakt

A magyar felsőoktatási könyvtárak felvázolták azokat a fejlesztési irányokat és tennivalókat, amelyek a következő néhány évben leginkább szolgálják a magyar felsőoktatás és a tudományos kutatás, valamint az eredmények társadalmasításának támogatását. Az alapértékek, a küldetés és a jövőkép megfogalmazása után különféle elemzési technikákkal végzett helyzetelemzés és a kormány által elfogadott nemzeti stratégiák számbavétele alapján történt meg a fejlesztés kulcsterületeinek kijelölése‒ a digitalizálást és a nemzeti kulturális örökség megőrzését is magában foglaló gyűjteményépítés,‒ a nemzetközi hálózatokba beágyazott magyar tudomány támogatása,‒ a felsőfokú oktatás és a hallgatói eredményesség előmozdításaMindez a humán erőforrások fejlesztésével, korszerű vezetési és szervezeti kultúra kialakításával, tudatos kommunikáció és minőségmenedzsment révén érhető el, az egymással és más érintettekkel kiépített partneri együttműködés, a fenntartóval folytatott párbeszéd és visszacsatolás valamint stabil és egyenletes jogi és finanszírozási környezet megléte esetén.
Megjelent
2019-08-21
Rovat
Cikkek