A könyvtári szolgáltatások újabb rétegei

  • Czeglédi László
Kulcsszavak: tananyag, elektronikus dokumentum, könyvtár, kulturális szolgáltatás, információszolgáltatás

Absztrakt

A könyvtári szolgáltatások tartalma és technikája számos változáson esett át a könyvtárak megjelenése óta. Változott a funkció és az információszolgáltatás birtoklásának megoszlása. Hosszú ideig nem háborgatta semmi a könyvtári munka megszokott menetét, mígnem az elektronikus világ rohamos fejlődése versenybe hozta a könyvtárakat egymással, valamint a különböző tartalom- és információszolgáltatókkal is. Ki kerül ki győztesen? Reméljük, a használó. Reméljük, minden szolgáltató megtalálja a profiljához idomuló tevékenységeket, és másokat nem elnyomva, hanem együttműködve segíti a tanuláshoz és a mindennapi élethez szükséges információ és tudástartalom megszerzését. Mindez elképzelhetetlen a szolgáltatások rugalmas alakítása, valamint a hagyományos és az új technikák megfelelő arányú ötvözése nélkül.
Megjelent
2018-03-01
Rovat
Cikkek