Számítógépes szakirodalmi kereső szolgáltatás az IBM vállalat központi könyvtárában

David L. Hines

Absztrakt


A mérnökök bizonyos fokig vonakodva használják a teljes szöveget nyújtó, nagyméretű, több adatbázisra épülő információkereső szolgáltatásokat. Vonakodásuk leküzdésére on-line, real-time módon működő rendszer használatára kapnak ösztönzést. A keresés eredményeinek relevanciáját kihelyezett adatvégállomások (terminálok) mellől értékelhetik és közreműködhetnek keresési profiljaik összeállításában, módosításában és naprakészen tartásában. Gyorsan jutnak hozzá - mégpedig a munkahelyükön - az információkhoz mikrofilmlapok, illetve a jelentősebb folyóiratok szolgáltatása révén. A rendszer „humanizálását" a könyvtár és a felhasználók személyes kapcsolata, a könyvtár közleményei, szemináriumok és a felhasználók véleményeiről tájékoztató válaszlapok segítik elő. Kerülik a hamis takarékosságot, mint pl. a retrospektív keresés korlátozását, az igényeknek osztályszinten és nem egyéni szinten történő kielégítését.

Full Text:

PDF