Szolgáltatásintegráció a Tudásközpontban

Fischerné Dárdai Ágnes

Absztrakt


A Tudásközpont projekt megálmodói egy olyan közösségformáló találkozási helyet, információs, szolgáltató és kutatási központot képzeltek el, ahol a közművelődési, oktatási, kulturális és tudományos tevékenységek egymásra épülve és egymást erősítve segítik Pécs városának, Baranya megyének és a dél-dunántúli régiónak társadalmi-gazdasági modernizációs folyamatát. A tanulmány a kezdetektől kronológiai rendben ismerteti a legfőbb történéseket, a projektben részt vevő felek főbb döntéseit, illetve azt, hogy a tervezési, kivitelezési folyamatban milyen szakmai szerepet játszottak a könyvtárak. A szerző bemutatja, hogy a kezdeti „együttműködésre ítélt” állapotból hogyan jutottak el a könyvtárosok józan, okos kompromisszumokkal a mára már összehangoltan működő közös könyvtári szolgáltatások felé. Bemutatja, hogy a szolgáltatásintegráció megvalósulásával mindkét könyvtár korábban egyedi sajátosságai, lehetőségei összeadódtak, és hogy hogyan képes ez az új kulturális intézmény a lakosság legszélesebb rétegeit modern könyvtári környezetben kiszolgálni.

Tárgyszavak


információs intézmény; információszolgáltatás; együttműködés

Full Text:

PDF