DIALing for Dollars: a Dialog új árrendszere, avagy a DialUnit bukása

Zsadon Béla

Absztrakt


Dan Wagner 21 éves korában, 1985-ben alapította vállalatát, a Researchline adatbázis elődjét kiadó M.A.I.D plc-i (Market Analysis and Information Database). A cég rövidesen a vállalkozói szféra dinamikusan fejlődő információszolgáltatójává vált, és olyan cégekkel alakított ki szoros stratégiai együttműködést, mint a Microsoft, a CompuServe, az IBM, a Forte, a Thorn, az Adobi vagy a Nokia. 1997 novemberében a M.A.I.D 420 millió dollárért megvásárolta a Knight-Ridder Information Inc.-i, és az új vállalat, a Dialog Corporation a világ legnagyobb adatbázis-szolgáltatója lett, amely büszkén hirdeti, hogy a rendszerein (Dialog, DataStar, Profound) szolgáltatott 9 terabájtnyl információtömeg a World Wide Web tartalmának ötvenszeresére rúg. A wagneri piacpolitika jegyében jelentős változtatást hajtottak végre a világ negyedszázada legjelentősebb kereskedelmi adatbázisszolgáltatása, a Dialog árrendszerében. Az új árrendszer hatásairól már a bejelentés pillanatában élesen különbözött a Dialog Corporation és az online keresői szakma véleménye.

Full Text:

PDF