Minőségmenedzsment a könyvtárakban

Csubák Antoaneta

Absztrakt


A minőség fontosságáról és növekvő gazdasági szerepéről sok tanulmány látott napvilágot hazánkban, különösen az elmúlt 10 esztendőben, amióta a piaci versenyképesség növelése szükségessé vált. A minőség-ellenőrzés, minőségbiztosítás és minőségirányítás fogalmak tisztázására, értelmezésére és alkalmazására az iparban széles körű szakirodalom áll rendelkezésre. Más a helyzet a szolgáltatások területén. Ez egy heterogén ágazat, ezért bizonyos szolgáltatásoknál - kereskedelem, bank, informatika stb. - a minőségbiztosítás már jól ismert és bevezetett rendszerként működik. Vannak azonban olyan területek -például a könyvtárak - ahol a minőségirányítással való megismerkedés és alkalmazása a gyakorlatban úttörő munkának számít. Skaliczki Judit és Zalainé Kovács Éva „Minőségmenedzsment a könyvtárban" című, 2001-ben megjelent könyve a könyvtárszakmában a könyvtári minőségirányítás ábécéjeként használható.

Tárgyszavak


könyvtár; minőségbiztosítás; szabvány

Full Text:

PDF